Dag 7

17 september 2018 - Mlilwane Wildlife Sanctuary, Swaziland

Gisteren na het eten gelijk het bed in gedoken want ook vandaag weer om 5.00 uur opstaan voor onze tweede game drive door Krugerpark. We hebben afgesproken met dezelfde groep als gisteren in de Jeep te stappen om het succes van gisteren te kunnen evenaren. Dit keer is onze gids Peter, en we geven heel specifiek aan hem aan wat we graag willen zien te weten een mannetjes leeuw, cheeta's en als het kan nog wat olifanten.

Het is gelukkig minder koud en niet zo mistig als gisteren dus vol goede moed en in een prima stemming vertrekken we. Al snel worden we op onze wenken bediend, we zien ver weg 2 cheeta's liggen, foto's maken is lastig door het struikgewas maar het lukt redelijk. Even verder zien we de gevraagde olifanten en neushoorns. Peter verteld terloops dat zijn Jeep Mathilde heet en begint spontaan Walshing Mathilde te zingen en de hele groep haakt in waarmee de meligheid ook toeslaat en er meerdere liedjes gezongen worden. Een stuk verder zien we opnieuw 2 cheeta's die beter vast te leggen zijn, dus we gaan tevreden aanveegt koffie.

Na de koffie rijden we verder en komen we de koning van de jungle tegen de door ons gevraagde mannetjes leeuw waar we ook weer mooie plaatjes van schieten. We rijden richting de uitgang van het park waar we de rest van de groep weer ontmoeten omdat niet iedereen mee was met deze ochtend game-drive. Als we uitstappen zien we nog een grote olifanten familie en delen we onze ervaringen.

We stappen in de bus richting Swaziland waar we twee nachten verblijven in plaggen hutten.

De lunch genieten we in een prachtige omgeving met uitzicht over een rivier waar we krokodillen, nijlpaarden, grote hagedissen en ander wild zien. De maaltijd is heer een traditioneel zuid Afrikaans gerecht. We rijden verder richting de grens met Swaziland,bij de grens aangekomen moeten we de bus uit om lopend via de grenskantoren waar we stempels in ons paspoort krijgen de grens oversteken. Als we in Swaziland staan mogen we de bus weer in en rijden we verder. De natuur is hier groen, groener als wat we tot nu toe in zuid Afrika hebben gezien daarentegen is het economisch klimaat slecht en heerst er veel armoede.

Tegen 18.00 uur komen we aan in Mlilwane waar we midden in een natuurreservaat de komende 2 nachten zullen verblijven in luxe hutjes. We zitten echt tussen het wild waar de Impala, Antilopen, Zwijnen maar ook krokodillen gewoon op het landgoed leven. Dagje later geplaatst want WiFi is niet echt voorradig hier. Ik zal proberen het verhaal van vandaag vanavond te plaatsen maar geen garantie.

1. Riet Wesselius:
    17 september 2018
    Jeetje zal best mooi zijn ,maar erg vermoeiend. Maar jullie zijn ook wat jonger dan ik. Nog heel veel moois en plezier.gr
  2. Leen:
    18 september 2018
    Geweldig wat jullie al gespot hebben leuk om dit te volgen. Alleen de nieuwsgierigheid wordt aardig op de proef gesteld wat betreft de foto’s 😉
  3. Eric en Yvonne:
    18 september 2018
    Ja het is best wel vermoeiend hoor maar meer als de moeite waard! Groetjes aan iedereen!