Dag 8

17 september 2018 - Mlilwane Wildlife Sanctuary, Swaziland

Voordat we gaan eten drinken we nog wat bij een kampvuur waar na goede inspectie in plaats van houtblokken (dat is wat we dachten te zien) gewoon wilde zwijnen omheen liggen te slapen. Na heerlijk gegeten te hebben in het restaurant bij de Lodge, is iedereen zichtbaar moe en slaan we een borrel in de bar over en duikelen we ons bed in het is dan 20.30 uur.

We worden na een heerlijke nachtrust die we ook wel nodig hadden rond 7.00 uur wakker van alle geluiden van het wild om ons heen, de zwijnen en antilopen staan gewoon voor onze deur van de hut te grazen. We vertrekken na het ontbijt voor een wandeling door het reservaat. Rouston is erg voorzichtig en bang voor krokodillen dus we mogen niet dicht langs het water van hem. Hij lijkt een punt te hebben want als we langs het meer lopen zien we een stuk of 5 krokodillen heerlijk in de zon liggen, daarnaast zien we nog veel ander wild rondlopen en mooie vogels vliegen of nesten bouwen. De tocht gaat verder het terrein over en het is aardig klimmen na een uur wandelen worden een aantal moe want het is ook erg warm. In plaats van nog ruim 2 uur door gelopen besluiten we om te draaien en terug te keren naar de Lodge. We drinken wat en kopen WiFi toegang zodat ik het verslag van gisteren kan plaatsen wat een werkelijk gevecht is met de trage verbinding. Wij besluiten de lunch te skippen en nog wat te rusten in onze hut, om 14.00 uur vertrekken we voor een bezoek aan een cultureel dorp genaamd Mantega. We krijgen dans en zang voorgeschoteld en bezoeken het dorp, niet echt ons ding maar ja niet alles kan leuk zijn. We hebben van Aldo en Sylvia een app bericht ontvangen dat zij in Kaapstad zijn geland eens kijken of we ze nog ergens kunnen treffen.

Terug op de Lodge gaan we eten en daarna een borrel drinken morgenochtend vertrekken we om 7.30 uur richting Zuid Afrika maar onderweg zullen we nog wat dingen bezichtigen dat lezen jullie morgen weer.

1. Gerda:
    17 september 2018
    Wat een reis! Dat van de wilde zwijnen is lachen!
  2. Helen Versluis:
    17 september 2018
    Leuk verhaal weer haha
  3. Leen:
    18 september 2018
    Leuk verhaal weer maar waar blijven de lang verwachte foto’s 😔