Dag 26

5 oktober 2018 - Kaapstad, Zuid-Afrika

En weer vroeg op pad omdat we anders in een te lange rij bij de Tafelberg zouden staan. Dus we komen daar rond 7.45 uur aan en er stond al een flinke rij terwijl de kabelbaan pas om 8.00 uur open is.

Al met al viel het mee en waren we om 8.45 uur boven, met heel mooi weer geen bewolking geen wind en dus een fantastisch uitzicht. We maken veel foto's en filmen ook aardig wat, na een uur rondgelopen te hebben en ook nog een paar waaghalzen hebben zien abseilen gaan we terug naar beneden. Als we daar aankomen zien we dat het slim was om vroeg te gaan de rij is aardig toegenomen in lengte. Nu even rustig aan en dan vanmiddag de boot op richting robbeneiland. Op de weg terug richting het hotel bezoeken we ook nog even de bo-kaap, een wijk waar vroeger de slaven nadat ze vrij waren gelaten woonden alle huizen hebben verschillende kleuren, dit was omdat de slaven niet konden lezen en op basis van de kleur hun huis konden vinden. Het heeft veel weg van Cuba waar we dit ook hebben gezien. We maken nog een wandeling door de stad in een moordend tempo, er is geen gelegenheid om ergens binnen te kijken, dus dit was een beetje overbodig.

Om 13.00 uur stappen we op de boot richting Robbeneiland, tijdens de boottocht zwemmen een paar dolfijnen met ons mee en zien we nog zeehonden, de boottocht duurt ongeveer 45 minuten.

We worden over het eiland rondgeleid en krijgen veel te horen over wat zich daar heeft afgespeeld, ook bezoeken we de cel waar Nelson Mandela in heeft gezeten.

Op de terugweg nemen we een andere boot die ons zeer snel, in slechts 20 minuten, naar het vaste land brengt.

Vanavond hebben we een etentje met de groep in een Afrikaaans Café dat schijnt een belevenis te worden (hadden we ook al van Aldo en Sylvia begrepen).

We zijn net terug en het was inderdaad een belevenis, live muziek lekker maar eenvoudig eten wat drank en al snel de beentjes van de vloer. Een deel van de groep gaat weg, wij besluiten nog even te blijven want het is meer dan leuk en gezellig. Rond 22.30 regelen we een taxi en gaan we naar het hotel morgen vertrekken we om 8.00 uur richting Stellenbosch voor een wijnproeverij, daarna moeten we de dag volmaken in Kaapstad maar dat wordt geen probleem want dit is echt een leuke stad en rond 19.30 uur richting vliegveld voor onze vlucht naar huis.

Ik weet dus niet of er morgen nog een verslag komt maar als we deze vakantie kort moeten samenvatten dan was hij fantastisch wat hebben we veel gezien en gedaan bijna alle boxen zijn afgevinkt alleen de walvissen hebben we gemist, de groep was weer leuk en we hebben er weer wat vrienden bij gekregen. Een vakantie om nooit te vergeten.

Groetjes van Yvonne en Eric.

PS, wij laten graag onze foto's en films zien aan iedereen die daar belangstelling in heeft en vonden het meer dan leuk dat jullie ons op deze blog hebben gevolgd en de vele reacties doen ons goed. Door een soms mindere WiFi hebben we niet veel reacties kunnen geven en minder foto's kunnen plaatsen dan gehoopt maar dat komt dan nog wel. Tof dat jullie met ons meegelezen hebben en tot snel.

1. Norbert:
    5 oktober 2018
    Vandaag nog de foto’s die op FB staan aan moeders laten zien
  2. Brenda:
    5 oktober 2018
    Wij vonden het super leuk om al jullie belevenissen te lezen!!
    Een hele fijne dag nog morgen en een veilige vlucht naar huis✈️
    Tot volgende week 👋🏻👋🏻
  3. Leen:
    6 oktober 2018
    Geweldige reis is dit geweest en ook wij vonden het leuk dit met jullie mee te beleven. Goede vlucht en tot snel.
  4. Yvonne Sterk:
    6 oktober 2018
    Aan alles komt een eind, dus ook aan deze mooie reis.
    Maar " gelukkig hebben we de foto's nog ".
    Een hele goede vlucht en Yvon, ik zie je bij de schildersles.
  5. Gerda:
    6 oktober 2018
    Goede thuisreis en dan nagenieten bij het bekijken van al jullie foto's. De mooie herinneringen blijven.
  6. Riet Wesselius:
    7 oktober 2018
    tot vrijdag yvon, wat zal je veel te vertellen hebben.goede thuisreis,en groetjes van riet
  7. Helen Versluis:
    7 oktober 2018
    Het zit er weer op lieve mensen maar wat hebben jullie een mooie reis en belevenis gehad om nooit te vergeten leuke fotos ook en bedankt voor jullie verslag goeie reis op naar Hollandia groetjes helen xx
  8. Teddy buijs:
    7 oktober 2018
    Erg genoten van jullie reisverslag,wat een belevenis!
    Gr teddy