Dag 23

2 oktober 2018 - Oudtshoorn, Zuid-Afrika

Na een heerlijk diner en een voortreffelijke nachtrust zitten we aan het ontbijt. Het weer is helaas wat minder en vandaag staat een trip over de Swartbergpas op het programma, dat zou garant moeten staan voor mooie vergezichten. We vertrekken om 9.00 uur in twee busjes en gaan de bergen in, het is erg bewolkt en hoe hoger we komen hoe erger het wordt, daarnaast gaat het ook nog regenen en hard waaien. Als we boven komen besluiten we unaniem om de geplande wandeling over te slaan en terug te rijden richting het dal. Daar hebben we onze lunch terwijl het nog steeds regent.

Omdat het weer niet best is gaan we terug naar het resort waar we de middag vrij te besteden hebben en dat zal vooral gepaard gaan met rusten en social media checken en updaten want hoe uitnodigend het zwembad ook is het weer gooit roet in het eten.

Bij het diner horen we hoe het de anderen vergaan is tijdens de vrije middag, een verhaal is wel bijzonder. Ben is namelijk gaan hardlopen om zijn conditie op peil te houden alles prima hij loopt een heuvel op en als hij bijna boven is besluit hij aan de afdaling te beginnen. Terwijl hij zich omdraait komt er uit het niets een hond hem van achteren aanvallen en bijt hem vol in zijn bil. Dus bezoekje aan de arts voor een injectie en veel hilariteit tijdens het eten zeker ook omdat Joke de foto van zijn gehavende achterwerk laat rondgaan.

Morgen gaan we richting Kaapstad voor de laatste dagen van onze reis we zijn benieuwd wat dat gaat brengen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade