Dag 25

4 oktober 2018 - Kaapstad, Zuid-Afrika

We zitten zoals afgesproken om 7.30 uur in de bus. De overnachting in Kaapstad was prima, hoewel we midden in de stad zitten hebben we daar weinig last van gehad. De drukte van de stad is wel war anders als dat we gewend zijn de afgelopen weken waar we vooral op heel rustige plekjes hebben gezeten.

Vandaag een tour om en door de stad en over het schiereiland, daar hoort ook een boot tochtje bij.

We rijden eerst door de stad en komen dan aan bij de Atlantische kust en mooie route met schitterende huizen en stranden.

Aangekomen in de haven stappen we in de boot, op weg naar een eilandje waar zeehonden zitten. Zelf in de haven zien we er al een paar, maar op de rotsen van het eiland wemelt het er van. We maken foto's en filmen deze vrolijke beesten die lekker liggen te zonnen of aan het zwemmen zijn. Na een kop koffie door naar de volgende plek waar we pinguïns hopen te zien.

Het goede nieuws is dat we pinguïns hebben gezien en meer dan genoeg, wat een mooi gezicht deze meer dan grappige vogels op het strand te zien rondlopen en in de golven te zien duiken. Na de pinguïns hebben we heerlijk geluncht met uitzicht op de Atlantische oceaan. Na de lunch gaan we door naar kaap de goede hoop het eind van de wereld zoals ze vroeger dachten, het meest zuidwestelijke punt van Afrika.

We gaan eerst naar Cape Point dat ligt boven op de berg, een treintje brengt ons daar naar toe, het waait aardig en we merken aan de temperatuur dat we hoog zitten.

Daarna dalen we af naar Kaap de goede hoop, dat ligt beneden aan de berg. Onderweg naar beneden komen we bavianen tegen.

Rouston had een leuke verrassing voor ons hij had champagne gekocht en we dronken met de groep in een harde wind een glas met elkaar op kaap de goede hoop, erg leuk. Als we net wegrijden zien we nog een pofadder op de weg kruipen en struisvogels en een eland langs het strand.

Nu terug richting ons hotel, we spreken af met Joke, Ben, Angelique, Evaline en Jan om een hapje te gaan eten bij Het Waterfront, dit op aanraden van Rouston.

Dus we springen in een taxi en laten ons daar naar toe brengen. Het blijkt een uitgaansgebieden te zijn met straatmuzikanten veel restaurants en bars. We kiezen een restaurant uit en eten een heerlijk diner. Op de terugweg proppen we ons met zeven personen in een taxi met een wel heel vrolijke taxi chauffeur een mooi rit brengt in tegen 22.00 uur weer terug bij het hotel, was een mooie dag.

Morgen weer vroeg op omdat we vroeg bij de Tafelberg willen zijn dus nu snel de oogjes toe en snaveltjes dicht.

1. Gerda:
    4 oktober 2018
    Zeehonden en pinquins,altijd leuk!
  2. Leen:
    4 oktober 2018
    Geweldige ervaring allemaal, mooi hoor.
  3. Daphne:
    5 oktober 2018
    Super leuk om alles zo mee te lezen..! En hele mooie foto’s ook.. Genieten..!