Dag 24

3 oktober 2018 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Om 8.30 uur vertrekken we richting Kaapstad een rit van ongeveer 470 km maar wel de laatste lange rit van deze reis. We zullen tijdens de rit op een aantal plaatsen stoppen daarover straks meer.

Tijdens het ontbijt horen we dat het met ben allemaal goed is, zijn hoektanden zijn niet gegroeid, er staat geen schuim op zijn mond en er stond vanmorgen ook geen vrouwtjes hond voor zijn huisjes smachtend op hem te wachten.

We rijden de route 62 een bekende toeristische route tussen twee bergketens in en bevinden ons in een immense woestijnvlakte waar struisvogels en stokstaartjes leven.

Na verloop van tijd zien we het landschap veranderen de uitgestrekte vlakte maakt plaats voor bergen de omgeving is schitterend.

De stops tot nu toe zijn niet veelzeggend, koffie en lunch de uitzichten zijn wel erg mooi, onze hoop qua stops zitten op Hermanus want de kans op het toch nog zien van walvissen ligt daar, we wachten het af.

Na een uur staren over de oceaan gaan we helaas zonder foto's van walvissen richting Kaapstad dit was waarschijnlijk onze laatste kans dus we hebben het geluk de eerste dagen bij het spotten van de big 5 volledig opgebruikt.

We rijden door naar Kaapstad en zien in de verte lichtelijk bedenkt de Tafelberg liggen. Als we bij het hotel aankomen checken we in en gaan we een hapje eten, daarna duiken we onder de wol want morgen vertrekken we om 7.30 uur voor een tour in en rondom Kaapstad.

1. Peter en Marian .:
    3 oktober 2018
    Hallo Eric en Yvonne .
    Wat ontzettend jammer dat er geen walvissen waren !
    Leuke video van die 2 leeuwinnen . Als die op je oprit liggen kom je echt niet van het erf af . Succes nog de laatste dagen van de vakantie in Kaapstad .
    Wij hebben ons weekje vakantie in Duitsland er weer op zitten . Hebben het goed gehad . Mooi weer . Veel gewandeld .
    Groeten van Peter en Marian.