Dag 20

29 september 2018 - Knysna, Zuid-Afrika

IMG_0670Om 6.15 uur schrikken we wakker van de wekker, dat is nog niet zo vaak gebeurd behalve toen ik hem een uur te vroeg gezet had. De koffers gaan dicht en we ontbijten en om 7.30 uur zitten we in de bus richting onze volgende bestemming. Na gisteren is iedereen voorbereid op wat meer kou hoewel de zon nu volop schijnt maar dat was gisteren ook zo en toen sloeg het ook om.

De verwachting is dat er te veel wind staat om de zee op te gaan om walvissen te spotten het is nog even afwachten en anders doen we morgen nog een poging.

We zijn onderweg naar Knysna, spreek uit Nijsna en overnachten daar in The Wilderness Hotel en verblijven daar dan weer twee nachten.

Wij rijden de tuin route dat is een gebied dat zo genoemd is het staat vol met inheemse en uitheemse planten en struiken, omdat het nu lente is en iets warmer dan het zou moeten zijn, staat veel in de knop of al in bloei de vegetatie is weer anders als we tot nu toe gezien hebben en wederom prachtig. Wat een mooi en divers land is het toch.

We komen aan in Tsitsikamma national park waar we een wandeling gaan maken naar een hangbrug en daarna lunch zullen krijgen. Wat een schitterende tocht was dit heel veel trappen lopen maar met al het moois dat we hebben gezien meer dan waard.

Terwijl de golven op de rotsen beuken met veel geweld genieten wij van onze lunch, na de lunch met aardig wat geklauter nog foto's maken van de opspattende golven en dan door naar Plettenberg waar we hopen de boot in te kunnen stappen.

We horen net van Rouston dat de boot vanmiddag niet zal uitvaren en dat het dus morgenochtend moet gaan gebeuren de teleurstelling is hoorbaar in de bus.

De tuin route die ons naar Plettenberg brengt is echt schitterend het is af en toe net alsof je met de bus door een koraalrif heen rijd, prachtige kleuren in vele vormen.

We stoppen even in Plettenberg om bij het strand te kijken een mooi strand waar surfers de golven trotseren. Morgen komen we hier terug om met de boot de oceaan op te gaan op zoek naar walvissen of dat gelukt is lezen jullie dus morgen. Nu door naar Knysna om in te checken bij ons hotel voor de komende twee nachten.

We komen aan bij een prachtig hotel en hebben een kamer met uitzicht op zee. Vanavond gaan we met Evaline, Jan en Angelique een hapje eten in het dorp.

1. Yvonne Sterk:
    29 september 2018
    Wat een schitterende natuur !!!!
  2. Gerda:
    29 september 2018
    Ik duim voor jullie... morgen walvissen!