Dag 19

28 september 2018 - Port Elizabeth, Zuid-Afrika

Na gisteravond een super leuke avond te hebben gehad met Aldo en Sylvia die uiteindelijk ook weer veilig op hun plaats van bestemming zijn aangekomen zitten we rond 7.00 uur aan het ontbijt in het Humewood hotel in Port Elizabeth.

Om 8.00 uur vertrekken we richting het Addo Elephant park maar eerst maken we een kleine tour door de stad. Het is heerlijk weer de zon schijnt en de temperatuur is aangenaam hopen dat dit zo blijft vandaag.

Helaas het wordt bewolkt en gaat waaien, Yvonne heeft zich goed voorbereid dus vest mee en afritsbroek aan, ik ben eigenwijs geweest en loop in mijn T-shirt en korte broek. Terwijl we in het park een kop koffie drinken komen we een Nederlands sport-team tegen, ik ken er niemand van dus dat moet een sport zijn waar ik mij niet in verdiep en dat is op zich al bijzonder want volgens Yvonne kijk ik alle sport die er is. Na wat navraag blijkt het te gaan om onze nationale trots in het dames touwtrekken die net het Wereldkampioenschap touwtrekken in Kaapstad achter de rug hebben en nu nog een paar dagen vrije tijd te besteden hebben.

De game drive door het Addo park viel een beetje tegen voor verwende nesten als ons, immers wij hebben in voorgaande parken al heel veel gezien. We zien olifanten, buffels, Kudu's en andere antilopen maar daar hield het wel mee op.

Rouston had aangegeven dat we in het park zouden lunchen en dat er ook een ijsje bij de lunch zat. Nadat we gegeten hebben loopt iedereen weg een winkeltje in en dus komt een ober in paniek hem vertellen dat er nog ijs klaar staat. Dat probleem wordt snel opgelost door het ijs in bekertjes te doen dat we dan in de bus kunnen opeten. Prima geregeld zou je zeggen, ware het niet dat ze vergeten zijn er lepeltjes bij te doen, dus met veel geïmproviseerd te hebben met het dekseltje schuiven we het toch weer naar binnen.

Rond 16.30 uur zijn we terug bij Humewood hotel tijd om even te rusten. Als het weer het toelaat gaan we morgen de zee op om walvissen te spotten dus fingers crossed.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Leen:
    29 september 2018
    Die vingers wel eerst ontdoen van dat ijs 😂😂😂 alvorens ze te kruizen. Wat een leuk verhaal weer.