Dag 18

27 september 2018 - Port Elizabeth, Zuid-Afrika

Gisteravond na het eten nog een paar potjes darts gespeeld met Jan en Henk en rond 22.00 uur ons bed in gedoken. We hebben een goede nacht achter de rug en worden net als gisteren vrolijk wakker gemaakt door onze buurkinderen, ook wij begrijpen waarom ze kinderloze hotels hebben.

Na het ontbijt vertrekken we richting Port Elizabeth ongeveer 450 km rijden. Tijdens de koffie stop aan de Kei rivier besluiten we geen koffie te nemen maar een ijsje het is namelijk behoorlijk warm.

Terwijl wij door East Londen rijden gaat mijn telefoon, het zijn Aldo en Sylvia die ook in Zuid Afrika zijn. Zij zitten op ongeveer 100 km van Port Elizabeth en we gaan proberen elkaar vanmiddag te ontmoeten, dat moet lukken want Aldo en Sylvia hebben een huur auto dus die kunnen onze kant op komen, we spreken af contact met elkaar te houden.

Ondertussen lunchen wij in Port Alfred een super chique dorpje aan de kust met prachtige huizen waar de boten aan de steigers van de huizen liggen, de contrasten zijn groot.

Als we op het punt staan verder te rijden belt Sylvia en vraagt welk hotel wij in Port Elizabeth hebben en waar dat is. We geven de gegevens door en verwachten daar rond 16.00 uur aan te komen, dat is althans de schatting van onze chauffeur Freddie.

Dat was nooit gelukt en zeker niet als Freddie ook nog de verkeerde afslag neemt, even voor 17.00 uur worden wij verwelkomd door Aldo en Sylvia die voor ons hotel op het terras zitten, wat is de wereld toch klein. We wonen 40 km bij elkaar vandaan en 10.000 km van huis zitten we met elkaar een drankje te doen.

We besluiten om samen met Aldo en Sylvia wat te gaan eten ipv met de groep zodat we dat ook eerder kunnen doen want Aldo en Sylvia moeten straks nog ruim 2 uur rijden terug naar hun hotel. Wat superieur dat zij de moeite hebben genomen om ons in Zuid Afrika te ontmoeten, het eten smaakt prime en het toetje was heerlijk maar een beetje veel dus dat nemen Aldo en Sylvia onbedoeld mee naar huis want het werd ingepakt.

Om 20.00 uur rijden zij terug en gaan wij naar onze kamer om wat zaken bij te werken zoals dit verslag.

Morgen hebben we onze laatste game drive. In het Addo elephant park we vertrekken dan om 8.00 uur.

1. Aldo Kolenbrander:
    28 september 2018