Dag 14

23 september 2018 - Underberg, Zuid-Afrika

Zoals verwacht weinig nieuws te melden over de rest van de dag van gisteren, behalve dan dat we heerlijk gegeten hebben met bijna de hele groep.

Wij zaten gisteravond tegenover Ben en Joke en als ik die hoor praten lijkt het werkelijk waar wel of ik in een aflevering van Jiskefet zit. Hele aardige mensen maar de gelijkenis met Jos en juffrouw Jannie is groot.

We zitten om 8.30 in de bus om via de botanische tuinen van Durban en het monument van Nelson Mandela waar hij is gearresteerd door te rijden richting Drakensbergen. De zon schijnt gelukkig weer na alle regen van gisteren en het wordt rond de 22 graden.

Het is Yvonne vanmorgen vroeg gelukt om nog wat foto's en een video te plaatsen dus jullie kunnen die bekijken in het blog dan hebben jullie ook wat meer beeld bij het verhaal.

In de botanische tuin waar ik eigenlijk niet zoveel mee heb kwam toch nog iets voorbij ter vermaak. Er schijnt vanmiddag een bruiloft te zijn en 5 man pakken een prieel op die ze ongeveer 200 meter moeten verplaatsen door een iets te nauwe doorgang en een niet al te stabiel prieel. Wat was ik blij dat ik toch mijn GoPro mee had genomen want ik heb de volledige 200 meter op film inclusief alle onderdelen die er onderweg vanaf vielen, zo is een botanische tuin toch nog leuk.

Na een rit van 1,5 uur komen we aan bij het Nelson Mandela monument,een indrukwekkende plek en een mooi monument.

We lunchen bij Howick Falls een mooie waterval waar we wat foto's schieten. Dichtbij is een soort hangplek voor jongeren waar een bord staat dat het verboden is alcoholische drank te drinken, hard muziek te draaien en afval op straat te gooien, het bord maakt weinig indruk op ze, ze overtreden alle verboden.

De route die we rijden door het berglandschap geeft weer fantastische vergezichten, we klimmen steeds hoger en raken uit de bewoonde wereld.

Aangekomen op de plek van bestemming in een prachtige omgeving rusten we wat voordat we gaan eten. We verblijven in een soort bungalow park met zwembad, tennisbanen en allerlei andere mogelijkheden tot activiteiten. Daar zal niet veel van komen want morgenvroeg vertrekken we om 7.00 uur om de Sani Pass route in een 4X4 Jeep af te gaan leggen. We stijgen dan tot 2800 meter over een onverharde weg met veel bochten om uiteindelijk in Lesotho aan te komen waar we weer wat stempels aan ons paspoort kunnen toevoegen.

Nu gaan we eerst eten kijken jullie naar de foto's en video morgen weer een nieuw verhaal.

1. Leen:
    23 september 2018
    Morgen lekker bier met zwarte puntjes drinken boven op de Sani pass 😉
  2. Eric:
    Ga het proberen Leen😥
  3. Peter en Marian .:
    Hallo Yvonne en Eric .
    Wat maken jullie een bijzondere reis .
    Grappig dat een leeuwin de weg blokkeert. Is effe wat anders dan een file.
    Goede reis verder .
    Wij gaan morgen zelf op vakantie en dan ben ik een weekje of line .
    Volgende week lezen we de reisverhalen weer .
    Hartelijke groeten van Peter en Marian .
  4. Mieke:
    23 september 2018
    Heerlijk, wat een leuke verhalen, ik zie het voor me. Nog veel plezier.