Dag 13

22 september 2018 - Durban, Zuid-Afrika

Als we aan het ontbijt zitten verteld Jolanda met bevestiging en bewijs (foto's) van Cor dat ze vanmorgen een nijlpaard bij het zwembad heeft gezien, de verhalen van Rouston kloppen dus, ' s avonds en ' s morgens lopen de nijlpaarden hier op straat en dat is best gevaarlijk. Verder gaat het gesprek vooral over de ervaringen van de game drive van gisteravond omdat niet iedereen mee was.

Om 8.00 uur vertrekken we richting Durban, ik baal een beetje omdat ik het verslag van dag 12 niet heb kunnen plaatsen en ook echt kwijt ben dus dat schrijf ik in de bus opnieuw en plaats het zodra ik dat kan.

Tijdens onze rit naar Durban zie we het steeds groener worden, we gaan naar koeler en natter weer als we richting het zuiden rijden, het is ook te zien aan de immense akkers, zo zien we enorme velden met suikerriet en kilometers lange velden met eucalyptus bomen die geëxporteerd worden naar Japan en daar gebruikt worden voor de vervaardiging van papier.

Terwijl we langs de kust richting Durban rijden kijk ik hoe de branding van de Indische oceaan op het strand rolt,ik mijn ooghoek merk ik iets op in het water en als ik nog een keer kijk zie ik een Walvis boven komen, ik kan niets bewijzen en niemand anders heeft het gezien maar ik tel hem wel, check!.

We komen aan in Durban en gaan zo naar de indiaanse markt, het weer is grijs en het regent.

We bezoeken naast de markt waar een indiaanse vriend van onze gids op een ludieke wijze zijn indiaanse kruiden aanprijst ook nog een overdekt winkelcentrum. We moeten wel want het weer is echt slecht vandaag. Durban lijkt ons een mooie stad, veel nieuwbouw en ziet er voor zover we kunnen beoordelen beter uit als Johannesburg echter veel zien we er niet van vanwege het weer. Om 15.00 uur zijn we in ons hotel in Uhmlanga net ten noorden van Durban, het weer nodigt uit om reisverslagen bij te werken en te plaatsen dus vandaag krijg je er twee. Omdat ik niet verwacht dat er nog meer te melden is over dag 13 plaats ik hem gelijk, mocht er toch nog iets te melden zijn dan kunnen jullie dat lezen in het verslag van morgen.

1. Leen:
    22 september 2018
    Top allemaal Eric
  2. Helen Versluis:
    23 september 2018
    Eric wat maak jij leuke verhalen ervan super om te lezen en als het een rustige dag relax xx