Dag 12

22 september 2018 - St Lucia, Kwazulu Natal, Zuid-Afrika

We vertrekken rond 9.00 uur richting de kust bij Cape Vidal. Helaas had ik het verhaal van dag 12 helemaal klaar staan om te plaatsen maar heb ik dat op een of andere manier verwijderd, dus opnieuw. Nu was dag 12 een relatief rustige dag dus niet al te veel te melden behalve dan over het avond programma maar dat komt straks.

Eerst maar even de ochtend, zoals hierboven aangegeven gaan we naar de kust en na een uur rijden door een wederom prachtig natuurgebied met compleet andere vegetatie dan we eerder hebben gezien (hier staan palmbomen bijvoorbeeld) komen we aan bij Cape Vidal. Een prachtig strand en blauwe oceaan die daar vrolijk op los beukt. Zwemmen wordt afgeraden omdat er haaien, krokodillen en ander gespuis rond zwemt.

Het maakt de plek niet minder mooi de temperatuur is redelijk dus pootje baden gaat prima.

Vanmiddag zijn we vrij en dus een beetje shoppen in St Lucia en verder in en rond het zwembad hangen.

Na het diner, Yvonne en ik besluiten pizza te gaan eten, wacht onze door Rouston aanbevolen avond game drive. Volgens hem gaat het niet zozeer om het spotten van wild maar vooral om de sfeer.

Nou wat een ervaring, het begon allemaal met vertraging (dat is ook de reden waarom ik dit verslag later plaats) want degene die een van de jeeps gewassen had die middag had de sleutel in zijn zak gestopt en was naar huis gegaan. Dus moest men heen en weer rijden om de sleutel op te halen. Tijdens het wachten volgen de grappen in de groep elkaar snel op, zo kwam er een in een luipaardprint jurkje de lobby binnen en dus hadden we die al gespot.

Als we dan eindelijk vertrekken is de meligheid verder toegenomen en begint het tot overmaat van ramp ook nog te regenen het is koud en nat. We zien niet veel bijzonders behalve dan een nijlpaard op het droge en verder beesten die we al in overvloed gezien hadden bij vorige drives. We zijn een beetje verwend, denk ik.

Als tijdens de rit dan ook nog blijkt dat onze gids die Zippo heet een vorm van Parkinson is zijn rechter been heeft gas op gas af, neemt de sfeer nog verder toe.

Rond 23.00 uur zijn we terug en duiken we koud en nat ons bed in morgen vertrekken we naar Durban.

1. Gerda:
    22 september 2018
    Dat gaat de dag van morgen dan vast weer heel mooi maken !
  2. Riekie:
    22 september 2018
    Eric je schrijft op een manier dat je het wezenlijkvoor je ziet,geweldig😂
  3. Eric en Yvonne:
    22 september 2018
    Fijn dat jullie allemaal zo mee genieten! Vinden we altijd erg leuk om te lezen!