Dag 11

20 september 2018 - Saint Lucia, Zuid-Afrika

We vertrekken om 9.00 uur uit Bayala richting St. Lucia na een goede nachtrust die wel verstoord werd door een brandalarm op onze kamer, waarschijnlijk ten gevolgd van een verhitte WiFi verbinding, o nee dat kan niet! Het blijkt dat de batterij leeg was, ik heb echt niet gerookt op de kamer.

Vandaag staat een bezoek aan een dorpje en een boottocht op een meer op het programma, het weer is ineens een stuk minder dan gisteren dus de geplande nacht safari wordt met een dag uitgesteld. Het is aanmerkelijke kouder dan de voorgaande dagen maar gelukkig nog wel droog.

We hebben nog geen 500 meter gereden of er staat een Leeuwin midden op de weg die ons onverstoord staat aan te kijken. Ik heb nog nooit ongeveer 20 mensen zo snel hun camera uit de tas zien halen, weer een mooie bonus voor vandaag.

Onderweg stoppen we voor een bezoek aan een kleine fruitmarkt we kopen daar een ananas die smaakt zoals hij hoort te smaken een wereld van verschil met de ananas die we in Nederland eten.

We komen aan in St. Lucia en stappen gelijk op de boot. Het regent stevig en de boottocht valt daarmee eigenlijk in het water. We zien wel veel nijlpaarden en af en toe een krokodil, maar eigenlijk is het te koud en nat om ons echt te vermaken. De lunch op de boot was wel erg lekker en na een kleine 2 uur varen vertrekken we naar ons hotel dat vlakbij is. Vanmiddag hebben we verder niets op het programma staan dus dat wordt rusten en foto's terug kijken.

Terwijl Yvonne haar rust pakt check ik de WiFi mogelijkheden in het hotel en ook nu weer zeer beperkt het werkt alleen maar bij de receptie en in de bar dus dat wordt weer een paar biertjes drinken terwijl ik dit verslag upload straks, wat heb ik het toch slecht😜.

Als Yvonne straks wakker is gaan we het stadje verkennen beetje rondneuzen en shoppen. Gelukkig is de weersverwachting voor morgen weer goed zo rond de 30 graden, dat komt mooi uit want we gaan naar de kust.

1. Yvonne Sterk:
    20 september 2018
    Eric, wat is het ontzettend leuk om je verhalen te lezen.
    Heb je niet het verkeerde beroep ?
  2. Bram:
    21 september 2018
    Als je moe bent Yvon Vrijdags kan je bij ons op de club uitrusten
  3. Riekie:
    21 september 2018
    Hoi Yvonne en Eric
    Heb weer genoten van alle verhalen,moest even een paar dagen terug kijken. Was er een paar dagen niet aan toe gekomen. Yvonne het is gruwelijk zwaar voor jou denk ik maar ook het mooiste wat je tot nu toe gezien hebt zeker. Het gaat zeker weer een paar prachtige pastel tekeningen opleveren.👣😁
  4. Helen Versluis:
    23 september 2018
    Hoi lieverds weer een leuk verhaal wat maken jullie veel mee elke dag is weer anders wel heel vermoeiend maar het is het wel waard succes weer xx