Dag 4

13 september 2018 - Ohrigstad, Zuid-Afrika

IMG_2605IMG_2558IMG_2525Om 8.30 uur vertrekken we om de panorama route af te leggen die voort ons onder andere langs Gods Window en andere bezienswaardigheden. Op de weg naar de uitgang van het landgoed zien we weer struisvogels, antilopen en kudu's. Rouston verteld dat Kudu's erg hoog kunnen springen dat dat dus de omheining minimaal 2 meter hoog moet zijn want Kudu's kunnen wel 4 meter hoog springen ik denk dat ik hem iets moet uitleggen.

Het landschap is mooi waarbij de boeren zich tegenwoordig bezighouden met het planten en oogsten van Macadamia noten, immense velden met deze bomen rijden we voorbij het is het nieuwe goud van Zuid-Afrika. Rouston heeft denk ik wel 400 keer het woord Macadamia uitgesproken. Onze eerste stop is bij de 3 rondavels dat zijn 3 rotsen die door erosie zijn uitgesleten. Het uitzicht is adembenemend. Na een korte rit komen we aan bij de Blyde river watervallen, een mooie wandeling gemaakt door dit natuurgebied waarbij de camera's overuren maken.

We rijden voordat we naar Gods Window gaan eerst nog naar de Lissabonswaterval voor een foto momentje. Bij Gods Window aangekomen horen we dat er gister brand is geweest en als we aankomen is veel zwart geblakerd en rookt het nog steeds. Wel was het nog mogelijk om een foto te maken dus dat doen we en het uitzicht valt mee hoewel de rook prominent aanwezig is.

We lunchen in Graskop heerlijke pannenkoeken met ijs voor 6 euro, ook hebben we een nieuwe vriend gemaakt die Blue heet hij verkoopt de eerder genoemde nootjes die hier wel erg goedkoop zijn. We rijden nu terug naar Hannah Lodge waar we nog wat tijd voor ons zelf hebben. De panorama route die we vandaag gereden en gewandeld hebben was met recht een panorama route wat ongelooflijk mooie vergezichten je raakt niet uitgekeken. Morgen om 6.30 uur onze eerste game drive op het landgoed van Hannah Lodge, nu eerst eten en een biertje doen.

1. Norbert:
    13 september 2018
    Lekker man een nootje bij t biertje ( hebben ze ook alcoholvrij voor yvon )
  2. Gerda:
    13 september 2018
    Heel veel mooie foto's om te pastelen Yvonne!😉
  3. Leen:
    13 september 2018
    Hoe ist Eric jij hebt toch geen naambordje nodig, een keer met jou contact en men vergeet jou toch nooit meer, alleen je naam zou verkeerd geschreven kunnen worden dus als je het daarvoor nodig hebt begrijp ik het 😂🤣😂🤣😂🤣