Dag 3

13 september 2018 - Ohrigstad, Zuid-Afrika

8FC48CC4-32C8-4E25-B4C5-9EC10ABF1375E20B91E8-A376-480C-96DA-C264E20A4056BED81BEF-CFBA-433E-B0F8-D7113C485E22We zijn vertrokken om 8.00 uur richting Ohrigstad een reis van ongeveer 450 km naar het noorden. Gisteravond hebben we wat beter kennis kunnen maken met onze reisgenoten en de gezelligheid en humor neemt toe getuige de grappen tijdens het ontbijt en in de bus. Deze trip van 450 km leent zich prima voor het invullen van allerlei documenten en verklaringen alsmede het uitzoeken van te ondernemen excursies voor de rest van de reis.

Na twee uur rijden stoppen we voor een kop koffie bij de plaats Middelburg wat er toch heel anders uit ziet als het pittoreske stadje dat wij kennen. Inmiddels neemt de interactie in de groep toe, zo worden nu medicijnen uitgewisseld, en kom ik er achter dat een van onze groepsleden werkt bij een klant van mij en ik haar collega ken. Dus het ging al snel weer over werk grrrrr.

Tijdens de rit zien we veel en ook al wat wildlife Rouston loodst ons met zijn verhalen door de rit (jammer als je wilt slapen) waarbij nuttige maar ook zinloze informatie elkaar snel afwisselen. Via Middelburg rijden we door richting Belfast (uiteraard niet die in Noord-Ierland) en verlaten de snelweg om onze weg verder binnendoor te volgen. Al rijdend stijgen we tot ruim 2300 meter hoogte met prachtig uitzicht over de valleien. Na een heerlijke lunch rijden we verder Rouston vertelde ons dat hij gehoord had dat er kans was dat we neushoorns zouden zien onderweg dus iedereen met zijn camera in de aanslag en inderdaad we zien neushoorns, olifanten, antilopen etc alleen jammer dat het beelden waren.

Door de bergpartij de Drakensbergen heen bereiken wij onze plaats voor de komende 2 dagen Hannah Lodge in Ohrigstad, vanmiddag zijn we verder vrij om te gaan wat we willen doen. Terwijl iedereen met camera's in de weer is om foto's te maken vertel ik jullie waarvan;

De lodge waar we logeren is op een enorm groot terrein en de eigenaar heeft in al zijn wijsheid besloten hier wild op uit te zetten, dus de impala's, springbokken, struisvogels wildebeesten etc vliegen hier om je oren en het geklik van de camera's gaat onophoudelijk door. Eenmaal aangekomen krijgt iedereen een lodge toegewezen in een werkelijk waar prachtige omgeving waar de impala's en ander wild door je achtertuin heen lopen wat een mooie plek.

Rouston nodigt iedereen uit om je excursie wensen door te geven, wij hebben het geluk dat wij een lodge naast hem hebben en dus de wachtrij in de gaten kunnen houden want het duurt allemaal erg lang. Uiteindelijk duurt het zo lang dat ik morgen een nieuwe poging mag wagen want het diner staat op ons te wachten. Morgen vertrekken we om 8.30 uur en leggen we de panorama route af.

1. Brenda:
    13 september 2018
    Haha de wereld is klein he eric😄.
    Ps. Leuk verslag om te lezen !
    Veel plezier allemaal
  2. Leen:
    13 september 2018
    Erg leuk om te lezen en die neushoorns, olifanten ect. krijgen jullie echt nog wel te zien😉 we blijven jullie volgen.
  3. Ma:
    Wat een
  4. Yvonne Sterk:
    13 september 2018
    Wat ontzettend leuk zeg die Lodges !!!
  5. Gerda:
    Klinkt super!
  6. Bram:
    14 september 2018
    Het is heel leuk, met die dieren rond lopen