Dag 22

1 oktober 2018 - Oudtshoorn, Zuid-Afrika

Na gisteravond weer heerlijk gegeten te hebben en een goede nachtrust zin we onderweg naar Oudtshoorn. Tijdens deze tocht stoppen we op een aantal plaatsen waarover straks meer.

Na een klein uurtje in de bus te hebben gezeten komen we aan bij en trein en auto museum hier staan oude stoom treinen en old timers, nadat we daar hebben rond gekeken stappen we in een boemeltreintje die ons over de berg heen zal brengen naar de andere kant waar Freddie met de bus op ons staat te wachten. Het ritje met de trein duurt iets meer dan een uur en laat ons mooie vergezichten zien. De gids verteld ons in het zuid-Afrikaans (wat we inmiddels redelijk kunnen volgen) wat er allemaal te zien is en welke bergpassen we allemaal voorbij zien komen. Af en toe gaan we door donkere tunnels en aaien Evaline en ik Henk en Frieda over hun bol die geen idee hebben wie dat doet.

We komen aan bij de Cango Caves en bezoeken de groten, eigenlijk zijn alle groten hetzelfde en we hebben tijdens onze reizen al veel groten bezocht, ook nu zien we weinig anders dus we hebben afgesproken dat nooit meer te doen. Wat nog wel grappig was dat tijdens de tour door de grot, de gids uitleg gaf en toen we in de zogenoemde goed en kwaad kamer waren liet zij eerst het gezicht van de duivel zien daarna de engel waarop Joke hardop uitspreekt dat ze er eerder een vliegend tapijt in ziet.

Na een korte rit komen we aan bij onze Lodge voor de komende twee nachten. Bij aankomst vragen wij ons af wat we kunnen verwachten want vanaf de buitenkant zien we niet goed hoe de indeling op het complex is. Nadat we de sleutels krijgen worden we begeleid door het vriendelijke personeel naar onze kamers. Bij het openen van de deur valt onze onderkaak van de bovenkaak wat een schitterende kamer. We hebben met fox tijdens al onze reizen al heel mooie kamers en Lodge gehad maar dit slaat alles. Een gigantische kamer in Hampton stijl ingericht met jacuzzi aparte douche, aparte ruimte voor spullen, buiten een veranda met zwembad voor de deur, werkelijk waar fantastisch.

Het is bijna jammer dat we zo nog naar een struisvogel farm moeten maar dat nemen we op de koop toe.

Eenmaal bij de struisvogel farm aan gekomen neem ik voorgaande toch maar even terug. We zien het broed proces op de grootste struisvogel farm ter wereld, jaarlijks worden hier 120.000 vogels uitgebroed voordat ze na een jaar geslacht worden. We staan op de eieren en die blijven inderdaad gewoon heel, we hebben eendags kuikens vast en zien de volwassen vogels. Als we terugkomen op het resort brand de buitenhaard al en drinken we iets en wisselen foto's uit. Vanavond eten we van de braai en dat zal wel struisvogel zijn.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Gerda:
    1 oktober 2018
    Eet smakelijk en geniet van jullie nachtrust in die super de luxe kamer.
  2. Bram:
    1 oktober 2018
    Eet smakelijk van de gebakken struisvogel ei
  3. Eric en Yvonne:
    1 oktober 2018
    We hebben vanavond heerlijke struiksvogel biefstuk op 😀